Gdy nowo zakupiony toner nie chce drukować?
Jeżeli mimo umieszczenia nowego tonera w drukarce, nie możesz drukować, sprawdź następujące punkty:
- Sprawdź kompatybilność na pudełku – czy na pewno produkt, który kupiłeś pasuje do Twojej drukarki?
- Czy uszczelka/plomba w tonerze została wyciągnięta w całości?
- Drukarki laserowe: CHIP nie komunikuje się z drukarką – uszkodzenie elektroniki chipa.
- Drukarki laserowe: pojawiają się pionowe paski: uszkodzenie jednej z listew, wiper blade doctor blade/recovery blade. Zalecamy złożenie reklamacji towaru u sprzedawcy.
- Drukarki laserowe: pojawiają się poziome paski – uszkodzenie któregoś z wałków, OPC/ Magroller/ PCR. Zalecamy złożenie reklamacji towaru u sprzedawcy.
- Toner się „sypie”? Toner jest bardzo rzadką substancją. W nowoczesnych drukarkach, stosuje się – podobnie jak OEM – toner polimerowy, który jest bardzo „rzadki” ze względu na wielkość cząsteczek i może „przenikać” kasetę. Jest to niemożliwe do wychwycenia w momencie zejścia produktu z taśmy montażowej, nawet w czasie testów. Jest to proces długotrwały. Najczęstszą przyczyną są: wada odlewu, niedolany plastik, niedokładny montaż. Zalecamy złożenie reklamacji towaru u sprzedawcy.
- Drukarka „głośno pracuje”, piski/skrzypienie, metalowe końcówki wałków bez zębatek (magroller/PCR) trą o plastikowe gniazdo. Może zdarzyć się to w czasie zlecenia bardzo dużej ilości wydruków na raz. Jest to po prostu odgłos tarcia. W cartridge’ach TB Print używane są lubrykanty, czyli specjalne smary przewodzące, odpowiadające za mniejsze opory mechaniczne przy obracaniu się wałków. Nie można ich niestety stosować w nadmiarze, ponieważ mogą wejść w reakcję z tonerem lub wydostać się na zewnątrz cartridge’aa i zabrudzić drukarkę.